close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל הדרכים להעלמת ורידים בולטים ברגליים

מערכת שורשה אב, תשעט06/08/2019

ורידים ברגליים, או ורידי עכביש, יכולים להשפיע יותר מאשר על המראה שלנו. ורידים גלויים אלה יכולים להתפתח לדליות, לגרום לאי נוחות קשה ואף להוות סכנה לסיבוכים כמו קרישי דם או פצעים פתוחים ברגליים

תגיות:
יש מגוון של טיפולים, חלקם זעיר פולשניים, כמו הזרקות קצף לורידים, שיכולים לפטור אתכם מהבעיה האסתטית והרפואית ולגרום להעלמת ורידים בולטים ברגליים שלכם. הטיפול יפחית את התסמינים הנפוצים כמו כאב, כבדות ועייפות, וימנע סיבוכים עתידיים.
מה גורם להיווצרות ורידים בולטים ברגליים?

ורידים בולטים ברגליים הם ורידים פגומים. ורידים אלה מתפתחים כאשר שסתומים חד כיוניים הממוקמים בדפנות הוורידים נחלשים. כאשר
השסתומים הללו תקינים, הם דוחפים את הדם לכיוון אחד, בחזרה אל הלב. כאשר פעולת השסתומים אינה תקינה (אי ספיקת ורידים), חלק מהדם זורם לאחור, מצטבר בווריד ומפעיל לחץ על דפנות הווריד.

לחץ מתמשך זה גורם להיחלשות דפנות הווריד, לתפיחתם ועם הזמן הוורידים מתחילים להתבלט מתחת לפני השטח של העור.

מהם גורמי הסיכון?
יש אנשים שהם בסיכון גבוה יותר לפתח ורידים בולטים, מאחרים:
- אנשים עם היסטוריה משפחתית של בעיות בכלי הדם.
- אנשים שיושבים או עומדים תקופות ממושכות ברוב ימות השבוע.
- נשים שחוות שינויים הורמונליים כמו בזמן ההיריון או בתקופת גיל המעבר.
- אנשים מבוגרים
- אנשים שסובלים מעודף משקל
- אנשים שמרבים להיחשף לאור השמש
- פציעה

מהם דרכי הטיפול הנפוצות?
קיימות כמה טכניקות לטיפול בהעלמת נימים, וביניהן:
- טיפול ביתי – כאשר התסמינים הם קלים, הרופא עשוי להציע טיפול ביתי:
  • לבישת גרבי דחיסה במהלך היום לשיפור זרימת הדם.
  • פעילות גופנית לחיזוק שרירי הרגליים המסייעים לדחיפת הדם אל הלב.
  • ירידה במשקל לסובלים מעודף משקל אשר מקשה לוורידים להניע את הדם כנגד כוח הגרביטציה.
  • הימנעות מעמידה או מישיבה ממושכת ולקיחת הפסקה כל חצי שעה, להליכה קלה.
  • הרמת הרגליים בשכיבה כדי לעזור לדם לזרום אל הלב.

- טיפולים ללא ניתוח – במקרה שגרבי הדחיסה לא הועילו ואתם ממשיכים לסבול מכאבים, נפיחות, גרד או אי נוחות, ייתכן שהרופא יציע לכם:
 - ליטול תרופה שתקל על הנפיחות והכאב.

oלקבל טיפול באמצעות טכניקות האוטמות את הוריד הפגום וגורמות להיעלמותו. בעקבות אטימת הווריד הדם מנתב את עצמו דרך הוורידים הבריאים ומחזיר לאזור את זרימת הדם התקינה. טכניקות ׳זעיר פולשניות׳ אלה כוללות, בין היתר:
? הזרקות קצף. טכניקה הכרוכה בהזרקת חומר לתוך כלי הדם כדי לאטום ולהעלים אותו.
? טיפול לייזר. טכניקה שמעלימה ורידים קטנים באמצעות פרץ אור עז שגורם לאיטום הווריד ולהעלמתו.
? טיפול תרמי אנדובני (endovan) – טכניקה המשלבת קרן לייזר ותדר רדיו. טיפול זה מתאים להעלמת שטחי ורידים גדולים, כמו גם להעלמת נימים.

- טיפולים כירורגיים – במצב חמור שבו הוורידים הבולטים מלווים גם בנפיחות, כאב, גרד, דלקת באזור וכו׳, והפכו לדליות, כנראה שיהיה צורך בניתוח כמו כריתת כלי דם אמבולטורית.

האם אפשר למנוע את תופעת הרגליים עם הוורידים?
גם גברים וגם נשים חווים ורידים ברגליים, אם כי המצב שכיח יותר בקרב נשים. אנשים אמנם לא יכולים למנוע היווצרות של בעיות בוורידים, אך הם יכולים לעכב את היווצרותן או למנוע את החמרתן. באופן כללי מומלץ להימנע מעמידה או מישיבה ממושכת מבלי ליטול הפסקה, להימנע משיכול רגליים בזמן הישיבה, והקפדה על רגליים מורמות כשיושבים, שוכבים או ישנים. גם ירידה במשקל וביצוע פעילות גופנית שמחזקת את שרירי הרגליים, יכולים לעזור.

כיצד מתבצע האבחון?
בדיקה גופנית, בעיקר ויזואלית, תקבע אם למטופל יש ורידים בולטים, דליות או לא. המטופל יתבקש לעמוד בזמן שהרופא בודק סימנים לנפיחות ברגליים.

לעתים המטופל יתבקש לערוך בדיקות אבחון נוספות, כגון:
בדיקת דופלר: בדיקת אולטרסאונד שבוחנת את כיוון זרימת הדם בעורקים ובוורידים. בבדיקה זו נבדקים גם קרישי דם או חסימות עורקים.
סריקת אולטרסאונד דופלקס בצבע: בדיקה זו מספקת תמונות צבעוניות של מבנה הוורידים, מה שמסייע לרופא לזהות אם קיימות תופעות א-נורמליות. בדיקה זו יכולה למדוד גם את מהירות זרימת הדם.

בנוסף, הרופא ישאל את המטופל שאלות הנוגעות לתסמינים שהוא חווה. במקרים מסוימים ייתכן שהרופא יפנה את המטופל לרופא מומחה לכלי דם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה